Komunikacja

Jedną z podstawowych zalet Arduino jest zdolność cyfrowej komunikacji ze światem zewnętrznym. Komunikować możemy się z różnego rodzaju modułami, czujnikami, zewnętrznymi układami scalonymi, innymi płytkami Arduino, komputerem, tabletem czy telefonem.

Komunikacja może odbywać się w sposób bezpośredni (podłączamy bezpośrednio z urządzeniem zewnętrznym) lub pośrednio – niezbędne jest podłączenie do Arduino układu lub modułu pośredniczącego (np. moduł RS232, bluetooth).

Spis treści artykułu:

1. Wstęp

2. Komunikacja: UART, SPI, I2C, 1Wire

3. Technologie  przewodowe: RS232, RS485, USB, Ethernet

4. Technologie bezprzewodowe:  RF, Bluetooth, WiFi

 

Czytaj wiecej>>>

Wyświetlacz LCD ze sterownikiem HD44780.

Wyświetlacze alfanumeryczne sterowane za pomocą układu HD44780, są jednymi z najpopularniejszych interfejsów graficznych dla Arduino. Popularność tą zawdzięczamy przede wszystkim dzięki prostocie użycia (oczywiście jeśli skorzystamy z gotowej biblioteki LiquidCrystal) oraz relatywnie niskiej cenie.

Na rynku możemy spotkać różne wersje tych wyświetlaczy.

Podzielić je można ze względu na:

– ilość oraz układ wyświetlanych znaków (popularne to 2×16 oraz 4×20 znaków)
– kolor wyświetlacza (popularne są zielone i niebieskie)
– technologi wykonania (LED oraz OLED)

Spis treści artykułu:

1. Wstęp

2. Podłączenie wyświetlacza

3. Uruchomienie wyświetlacza – biblioteka LiquidCrystal

4. Czyszczenie oraz odświeżanie wyświetlacza.

5. Wyświetlanie znaków specjalnych

 

Czytaj wiecej>>>